Kahvihetkiä

Rakkaudesta harrastuksiin vuodesta 2012

25/06/2026

Yhteistyössä Pikkupaahtimo Pipa

Tehty yhteistyössä Pikkupaahtimo Pipan kanssa. Pikkupaahtimo Pipa tulee Tampereen Pispalasta. Heti ensimmäisenä toimintakeväänä Pipa saavutti menestystä Helsinki Coffee Festivaleilla. Ruandan Red Bourbon voitti espresso kisassa 2.sijan. Sekä Kenya SL 28 voitti suodatinkahvi kisassa 5.sijan. Samoilla festareilla tutustuin Pipaan ja Hannaan. Silloin lähti ajatus,että voisimme tehdä yhteistyötä ja siitä se lähti käyntiin. Lähetin Hannalle kysymyksiä ja tässä vastauksia niihin. 

Mitä kuuluu kesän kynnyksellä?

Oikein hyvää kuuluu! Kesä on hyvää aikaa ideoida uutta ja suunnitella paahtimon toimintaa eteenpäin. 

Tänä kesänä järjestetään jäätelöpop-up -tapahtumia. Ensimmäinen oli kesäkuun alussa ja seuraava on heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna. Tarjolla on Pipan kahvin lisäksi Tampereen Jäätelötehtaan ihanaa jäätelöä. Näin päästään vähän kokeilemaan, miltä kahvilan pyörittäminen tuntuu!

Onko tullut uutuus kahveja? 

Viime viikolla tuli uutuus nimeltään Manse-Mokka. Tämä on selkeä ja suoraviivainen koko kansan kahvi, vähän kuin manserock. Soi jokaisessa kupissa, maidolla tai ilman! Keskipaahtoinen perulainen kahvi, jonka etiketti kunnioittaa kaupunkimme rakkaita maamerkkejä. Lisäksi kesän sesonkituotteena on makea ja matalahappoinen Pispalan kesä -niminen kahvi, jota sopii fiilistellä mökillä tai parvekkeella.


Kerro parhaat vinkit kesäisiin kahvijuomiin.

Kesä on jääkahvien aikaa, ja toivoisin, että ainakaan kesällä kukaan ei kaataisi kahvia viemäriin! Edellisen päivän kahvi maistuu jääkaappikylmänä vaikkapa jäiden, makusiirapin ja kaurajuoman kera. Pirteän kesäjuoman saa maustamalla ylijäämäkahvin limetillä, mintulla ja lisäämällä joukkoon tonic-vettä noin puolet kahvin tilavuudesta. Mielikuvitus on rajana!

Mitä meinaat kesällä puuhailla?

Kahvin paahtamisen ja muiden paahtimotöiden välissä olisi tarkoitus pitää vähän lomaakin ja seikkailla autolla ja pyörällä mieheni kanssa jossain päin kaunista kotimaatamme. Kesällä rakastan luonnon antimien keräämistä ja säilömistä talven varalle. Ihastuin tänä vuotta syreeni- ja ruususiirapeihin sekä luonnonyrttien kuivaamiseen, ja mustikkametsään olisi myös tarkoitus ehtiä, Koiramme Kapu ja Zino (yhdessä he ovat Kapuzino) pitävät meidät myös sopivan puuhakkaina!


Lopuksi alekoodi näin kesän kynnyksellä:

KahviHetki26 saa -15% Pipan verkkokaupasta elokuun loppuun saakka. Minimiostos on 30e




Teema Kuvaaja: Grzegorz Głowaty valittu.

Siirry sisältöön
Gmail ja käyttö näytönl
on 17:46 Ei kommentteja:
Kohteen lähettäminen sähköpostitseBloggaa tästä!Jaa X:ssäJaa FacebookiinJaa Pinterestiin
Uudemmat tekstit Vanhemmat tekstit Etusivu
Tilaa: Blogitekstit (Atom)
  • ▼  2026 (3)
    • ▼  kesäkuuta (1)
      • ▼  25/06 (1)
        • Yhteistyössä Pikkupaahtimo Pipa
    • ►  helmikuuta (2)
      • ►  22/02 (2)
  • ►  2024 (2)
    • ►  heinäkuuta (1)
      • ►  13/07 (1)
    • ►  maaliskuuta (1)
      • ►  09/03 (1)
  • ►  2023 (1)
    • ►  helmikuuta (1)
      • ►  10/02 (1)
  • ►  2022 (7)
    • ►  joulukuuta (2)
      • ►  31/12 (1)
      • ►  29/12 (1)
    • ►  elokuuta (1)
      • ►  16/08 (1)
    • ►  toukokuuta (1)
      • ►  08/05 (1)
    • ►  huhtikuuta (2)
      • ►  30/04 (2)
    • ►  tammikuuta (1)
      • ►  01/01 (1)
  • ►  2021 (2)
    • ►  heinäkuuta (1)
      • ►  02/07 (1)
    • ►  toukokuuta (1)
      • ►  08/05 (1)
  • ►  2019 (1)
    • ►  kesäkuuta (1)
      • ►  26/06 (1)
  • ►  2018 (4)
    • ►  kesäkuuta (4)
      • ►  26/06 (1)
      • ►  16/06 (2)
      • ►  04/06 (1)
  • ►  2017 (14)
    • ►  elokuuta (1)
      • ►  15/08 (1)
    • ►  maaliskuuta (11)
      • ►  25/03 (5)
      • ►  11/03 (4)
      • ►  05/03 (2)
    • ►  helmikuuta (2)
      • ►  26/02 (1)
      • ►  15/02 (1)
  • ►  2016 (13)
    • ►  syyskuuta (1)
      • ►  20/09 (1)
    • ►  kesäkuuta (3)
      • ►  26/06 (2)
      • ►  20/06 (1)
    • ►  toukokuuta (2)
      • ►  01/05 (2)
    • ►  huhtikuuta (1)
      • ►  03/04 (1)
    • ►  maaliskuuta (6)
      • ►  31/03 (2)
      • ►  30/03 (3)
      • ►  15/03 (1)
  • ►  2015 (12)
    • ►  heinäkuuta (2)
      • ►  07/07 (2)
    • ►  kesäkuuta (2)
      • ►  03/06 (2)
    • ►  huhtikuuta (4)
      • ►  20/04 (4)
    • ►  maaliskuuta (4)
      • ►  29/03 (1)
      • ►  23/03 (1)
      • ►  22/03 (2)
  • ►  2014 (15)
    • ►  lokakuuta (15)
      • ►  25/10 (1)
      • ►  18/10 (14)

Kahvihetkiä

Kahvihetkiä
Suvi. Kahvihetkiä yrityksen perustaja. Vapailla tykkään urheilla ja retkeilee uusissa paikoissa. Rakastan pienpaahtimokahveja, käsitöitä ja leipomista.

Blogitekstisuositus

Voi hyvin - liiku oikein - syö säännöllisesti

Moikka! Aloitin toukokuun puolen välin tietämillä kuntoilun uudestaan. Kesäkuun alusta asti oon käynyt kävely lenkeillä 3-4 kertaa viikos...

Suositut tekstit

  • Uuden alku on uuden mahdollisuus
    Pitkästä aikaa näin kuulumisia kirjoittelen. Aikaa on kulunut 5 kuukautta viime kirjoituksesta ja nyt on aikaa keskityttyä blogiin enemmän. ...
  • Suvaitsevainen Suomi, vai onko sittenkään asia niin?
    Oon kauan miettinyt miten tästä asiasta kirjoittaisi. Olen ollut 10 vuoden ajan Plan Internationalin toiminnassa vapaaehtoistöissä Jyväskylä...
  • Teeleidi
    Yhteistyössä tällä kertaa Teeleidi ja perustaja Anne Savela:) Yritys: Teeleidi on perustettu huhtikuussa vuonna 2014. Kysymy...

Hae blogista

Sivun näyttöjä yhteensä

© Kuvieni käyttäminen ilman lupaani on kielletty.. Teema: Yksinkertainen. Sisällön tarjoaa Blogger.